vrijdag 25 januari 2013

Pareltjes van de kringloop...

Vandaag glibberend en glijdend door de straten gegaan,
onderweg naar mijn o zo geliefde kringloop.
 
Het was alweer zó lang geleden...
(voor mijn doen dan hè ;))
 
Wat was het fijn om er weer te zijn en mijn mandje te vullen met allerlei blijmakende spulletjes.
 
Het eerste wat ik tegenkwam was dit:
 
 
Ik fotografeerde haar temidden van mijn papiervouwprojectje in wording...
 
Tussen de bergen speelgoed hoorde ik ineens een stemmetje roepen en toen ik beter keek zag ik hem:
 
 
En vlak daarnaast vond ik ook nog:
 
 
Beide vriendjes gingen graag met me mee in mijn mandje en duwden mij nog even met hun snuitjes richting de puzzels om te snuffelen voor de kleine pollewop.
 
Daar vond ik tussen stapels en stapels dozen vol puzzelstukjes twee puzzels die mijn hartje een beetje sneller deden kloppen...
 
 
 
Toen door naar de boekenhoek...
 
 
Waar ik naast een heleboel mooie prentenboekjes ook nog eens deze vrolijke meisjes van Pakhuis Oost tegenkwam, die met me meewilden naar de boekenkast op kleine pollewopjes nieuwe kamertje.
 
 
 
 
Met een steeds zwaarder wordend mandje liep ik nog even snel langs de schappen vol vazen, kopjes, beeldjes en andere prullaria en zag dit blik...
 
 
...dat uiteraard nog in mijn al bijna overvolle mandje meemocht.
 
En toen, net voor de kassa, besloot ik nog even, heel even te kijken bij de toddenhoek. En maar goed ook want kijk eens wat ik daar vond:
 
Drie prachtige stukken leer. Nu heb ik alleen nog geen idee wat ik hier mee zal of kan gaan doen.
 
Heeft iemand van jullie een leuk idee?
 
 
Fijn weekend allemaal!
 


7 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende pareltjes heb je weer gevonden!!!! Goed begin van je verlof!!! Geniet ervan!!!!
    Groetjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die boekjes! Heerlijk :D

    Toevallig heb ik net een hele gave DIY gelezen voor leer: sandalen.
    hier te lezen: http://www.octaview.nl/weblog/?p=291

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed geslaagd!! Leuke spulletjes voor je kleine Pollewop ;) !!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan hier maar één ding opzeggen: WAUW!!!,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te lezen over al die mooie pareltjes die zomaar op je pad kwamen .....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOOh Rosalie wat een heerlijke kringloop heb jij ;-)
    Wederom de moeite waard. Van die mooie stukjes leer kan je natuurlijk legio dingen maken. Bijvoorbeeld de hele kleine stukjes in patchwork voor een etuitje of tasje. De grotere stukken als tussenstuk/eye-catcher op kledingstukken of zelfs een leren rokje. Wel eerst proberen of je naaimachine meewerkt, dat scheelt een stuk frusrtatie achteraf...
    Succes ermee.
    liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh.. geweldige kringloop schatten !
    en dat leer ? er komt echt wel een moment dat je het nodig hebt haha goed dat je dat alvast hebt meegenomen :-) leuk blog heb je, ik blijf ook hangen - gezellig :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie