maandag 25 februari 2013

Nog één snel DIY-tje...

Het huis is opgeruimd en gepoetst...
De was is gewassen, gestreken en opgevouwen...
De regeldingetjes zijn geregeld...
De fotocamera's opgeladen...
De lijstjes met -nog-te-doen-dingen- zijn afgevinkt...
En de logeertassen staan klaar...
 
...nog even tijd om wat leuke dingen te maken...
...jullie te bedanken voor alle lieve meelevende berichtjes en mailtjes vol succeswensen...
...en voor een laatste blogberichtje voor het geboorteberichtje hier verschijnt...
 
*****
 
Al tijden heb ik een zwierrokje voor kleine pollewop klaarliggen (ik maak alles op de groei en dus doorgaans véél te groot ;)). Het rokje had alleen nog een afwerkrandje aan de onderkant nodig. Nu had ik er eenvoudig en snel een zoompje in kunnen maken of af kunnen werken met een biaisbandje of een leuk bandje... Maar dacht ik, ach, nu ik nog de tijd en de rust in mijn donder heb kan ik net zo goed eens zo'n leuk gehaakt randje uitproberen. En het resultaat vind ik geslaagd al zeg ik het zelf.
 
 
Patroon rokje van eigen hand
 

 
En voor degene die zelf ook eens zo'n randje willen proberen, hier een kleine DIY voor een gehaakt lenterokjesrandje...
 
KlikKlik op het plaatje om het groter en vooral beter te lezen te maken ;)
 
Voor de drie samengehaakte stokjes: haak een stokje en haal slechts twee lusjes door (de rest blijft op de haaknaald staan), haak weer een stokje en haal weer slechts twee lusjes door, haak nog een stokje, haal twee lusjes door, sla draad om, haal nog eens twee lusjes door, sla nog eens om en haal dan de laatste lusjes door.
 
Tot snel!
 
P.s. en aan alle nieuw volgers, leuk dat jullie zijn aangehaakt bij StudioZakka. Welkom!
 


16 opmerkingen:

  1. Sterkte met de bevalling! En wat een leuk projectje heb je nog gemaakt, ik was net aan 't zoeken naar een randje voor een poppenrokje, eens kijken of ik het daarvoor gebruiken kan! Erg leuk geheel zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder mooi en leuk rokje!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een energie nog zo op het laatste moment! lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh wat een leuk 'last minute' rokje! Nou, spannend allemaal, heel veel succes gewenst met de bevalling, geboorte en alles eromheen. Zal aan je denken deze week!
    liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg leuk rokje
    Succes met de bevalling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi afgewerkt het rokje !!
    DAT maat het nou juist bijzonder, leuk !
    --
    Toi Toi Toi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat altijd lief zo'n gehaakt randje, leuk gedaan hoor!
    Héél véél succes deze week met alles rondom de bevalling!
    Zty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. superleuk, grappig die rust voor een geboorte, daar is straks helemaal niets meer van over. Wens je heel veel sterkte en ook plezier want het is een bijzondere tijd die je nu beleeft. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel succes straks bij die bevalling, ik kijk mee uit naar het goede nieuws!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja zo bizar om te bedenken dat dan de volgende keer je kindje gewoon geboren is (haha en dat je nu nog bezig bent met gehaakte randjes enzo!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk detail dat gehaakte randje (en vind de groene rand er erg mooi bij staan!)
    Ennuh ben erg nieuwsgierig :D
    (succes.... geniet... en wacht geduldig op je volgende berichtje!) Lieve groetjes, Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PinPin, vind ik weer leuk. Heel veel succes Rosalie, je mag bijna je nieuwe kleine mensje vasthouden! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh wat een heerlijk lente rokje,nou laat maar komen die lente!

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie