donderdag 21 maart 2013

Mama leeuwin en haar roze wolk...


Soms wordt je met harde hand even van je roze wolkje geschud en val je zo -bam- in de alledaagse realiteit. Een realiteit waarin niet -zoals in blogland- bijna alleen maar lieve, warme mensen je pad kruisen. Nee, helaas een realiteit waarin sommige mensen (lees: vandaag een zeer zure toiletjuffrouw die haar werk overduidelijk niet met het hart en wat plezier deed) het heel normaal vinden om je bij voorbaat te wantrouwen en je vijandig te woord staan (lees: 'mevrouw verschonen kost 25 cent' 'Oké, dan kom ik dat zo even bij u afgeven, want ik heb mijn portemonee bij mijn tafel laten liggen' Nee, eerst betalen!)

 
En zou ik normaal gesproken in zo'n situatie heel rationeel en relativerend reageren (dit gedrag zegt wat mij betreft altijd meer over de ander dan over mij), en het van me af laten glijden omdat het mijn energie niet waard is om me er druk over te maken. Zo anders reageer ik nu, nu ik nog vol van mamahormonen zit die een oerleeuwin in mij losmaken. Zeker als je me op zo'n wijze benadert terwijl ik mijn net drie weken oude dochtertje in mijn armen houdt en haar vieze stinkieluier alleen maar even wil verschonen! GRRRR... !!! (Babypollewopje en ik zijn resoluut omgedraaid en ik heb de stinkieluier in de wagen bij de tafel verschoond, excuses voor wie er last van mocht hebben ondervonden...)

 Maar genoeg gegromd... één ding waar ik heel erg in geloof is het principe dat wanneer je positieve energie geeft, je deze ook terug ontvangt. En echt waar zo werkt het heel vaak ook echt. Na de akelige aanvaring met de zurige toiletdame van de V&D vandaag (ja, want daar vond het incidentje plaats), zijn we vandaag alleen nog maar lieve mensen tegenkomen. Bijvoorbeeld 'de bloemenmeneer' die ons klein pollewopje deze prachtige lentebloemetjes gaf, zomaar...  


Lief toch!
 
 En zo is mijn vertrouwen in mijn medemens én mijn roze wolkje weer hersteld :)

 
 Tot gauw weer en vergeet niet te genieten van de lente, die is vandaag toch echt van start gegaan!



20 opmerkingen:

  1. de mevrouw van de HEMA is ook altijd veel liever...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip, dan gaan we daar de volgende keer naartoe :)

      Verwijderen
  2. Waarschijnlijk is die toiletjuffrouw poepchagrijnig geworden van haar werkomgeving. Zou ik ook worden daar. Misschien kun je haar volgende keer doorgeven dat ze als ze daar zit te zitten wel kan gaan bloggen. Maakt het werken voor haar misschien wat leuker :-). Die bloemenman begrijpt het tenminste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja kan ik me ook wel voorstellen, zal de tip doorgeven ;)

      Verwijderen
  3. Ja je hebt soms van die mensen die alles volgens het boekje willen doen. Gelukkig dat je dag weer goed gemaakt werd met een bloementje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry hoor, maar ik kreeg toch wel even een lachje op mijn gezicht van het toiletjuffrouw-verhaal... Gelijk heb je om het dan maar ergens anders te doen. Wel tof dat je een beetje lente mee hebt gekregen, daar zou iedereen blij van worden lijkt mij. Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach ja .. je komt soms zulke sacho's tegen ! en die dan zo naar tegen je kunnen doen. Heb dat ook wel gehad en ben dan meteen helemaal van slag !
    Fijn dat je vertrouwen is hersteld :-)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ;-) wij hebben bij de hema een toiletmeneer (ja!) en die is altijd errug aardig gelukkig....) gelukkig heb je weer terug op je roze wolkje kunnen klimmen, en ik hoop dat je daar nu weer een poosje mag blijven! hier wordt trouwens nog gewerkt aan een kraamkadootje voor je maar vanwege een flinke griepepidemie lag alle creativiteit hier even stil (maar ik ben je niet vergeten!) liefs, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh lief, ben heel benieuwd :) Hoop dat jullie wel weer helemaal opgeknapt zijn, het zijn akelige bacillenbeestjes die rondwaren zeg ik uit ervaring, want alles is hier in huis langsgeweest dit jaar...

      Verwijderen
  7. Soms komen er mensen op je pad. Maar inderdaad het is beter daar je energie niet aan te verspillen maar ja die hormonen denken daar toch echt anders over. Gelukkig is daar dan de bloemenman. Misschien moet de bloemnman eens een keer bij haar naar het toilet. Als hij haar dan net zo'n mooi bloemetje geeft krijgt ze vast ook goede zin. Groetjes en eglijk heb je hoor ik had mijn kindje dan ook gewoon in de kinderwagen verschoont (helaas voor de andere gasten).Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Rosalie, Da's inderdaad zo'n domper op je mooie dag. Gelukkig dat de bloemenmeneer de lentestemming er weer inbracht!
    Ik sluit me bij Marieke aan, het kraamcadeautje is ook hier in de maak...
    Fijne dag.
    liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je Anita, ben heel benieuwd (lees: stinkend nieuwsgierig he ;))

      Liefs,
      Rosalie

      Verwijderen
  9. Wat een zuurpruim! Pffff... Moest wel lachen om je illustraties ;-) dat wolkje met de pleister, zo schattig! En wat lief van de bloemenmeneer. Fijne dag! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad,dat soort zure mensen word je niet vrolijk van,maar ja ze zal wel geen leuk leven hebben, op moeten staan om naar je werk te gaan als toilet jufrouw. Je reactie vond ik wel een goede zet,kindje verschonen bij je tafel ,zou ik ook gedaan hebben ,lache, fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou je moppie OP HAAR TAFEL hebben gelegd ! Wat een muts zeg. Overigens is de V&D mevrouw hier trouwens wel heeeeeeeeeeel erg lief! Misschien had ze net controle gehad, of zij was misschien teleurgesteld dat zij niet van die mooie bloemetjes had gekregen. Ach.... inderdaad schudt het van je af. Spring is in the air (tssss freezing cold here!). x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat durfde ik niet... Schijterd ben ik hè, dan maar aan de eigen tafel terwijl om ons heen iedereen lekker broodjes zat te eten :)

      Verwijderen
  12. Fijn dat je dankzij die lieve bloemenman weer gauw op je roze wolk kon klimmen. Ik zou hetzelfde gereageerd hebben denk ik. En misschien die mevrouw een spreuk over Postive Thinking brengen? Of inderdaad het filmpje van Happy Hippo :-) Goed idee! Een fijn knuffelweekend gewenst met kleine en grote pollewopjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh.. kijk dat wolkje met de pleister! wat superleuk gedaan :D

    boeh voor de toiletjuffrouw en hooray voor de bloemenmeneer!

    (en ook hier is die griep even aangewaaid... maar het komt eraan!) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja jammer hé dat sommige mensen geen begrip kunnen opbrengen voor zo'n situatie.
    Gelukkig werd het verder goed gemaakt door de lieve bloemenman:)
    Dat met die roze wolk heb je heel leuk gedaan, lief!
    Fijn weekeinde,
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie